Komoly árcsökkentésbe kezdett az Amazon, ám sajnos a csak Amerikában elérhető, képernyővédő helyett reklámokat megjelenítő Kindle árát nyeste meg. Aki vállalja, hogy mobilnetes e-könyv-olvasóján könyves reklámokat néz borítóképek helyett, most 140 dollárért szerezheti be az eszközt. Ez pont egy dollárral több, mint a mobilnet nélküli sima Kindle ára.

Az eddigi visszajelzések alapján az Amazon nagyon ügyesen választja meg a hivatalosan Kindle with Special Offers (KSO) készüléken megjelenő reklámokat. Leárazott címeket, ajándékutalványokat, videojátékokat hirdet, csupa olyasmit, amit a könyvet szerető, szórakozni vágyó felhasználók amúgy is megvennének. 

A mostani KSO akciónak egyetlen szépséghibája van: az eszközt csak amerikai címre lehet megvenni. Akik tehát Magyarországi házhozszállítással szeretnének Kindle-t, azoknak továbbra is 189 dollárjukba (plusz húsz dollár postaköltség) fog kerülni az olvasó. Az épp Amerikában nyaralók, kinti ismerőssel rendelkezők viszont így is jól járhatnak a leárazással.

Kell még egy tablet

Várhatóan az Amazon jelenlegi helyzetén csak egy kicsit fog javítani az arcátlanul leárazott reklámos Kindle. A piacvezető olvasót több versenytársa szorongatja: az iPad-et drágállók többnyira a Barnes&Nobl könyvkiadó Nook Color nevű olvasó-tabletje mellett döntenek, a Google pedig most szállt be a versenybe az iRiver Story HD nevű wifis, 3 millió ingyen könyvet kínáló kütyüvel. Hónapok óta pletykálják, hogy a tabletes szoftverrel egyébként rendelkező Amazon ki fogja adni a saját táblagépét, amelyen a könyvesbolt mellett szoftver- és zenebolt is lesz, a bejelentés idejére azonban még tippek sincsennek.