A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Esőre áll az idő - a bátrak azért kinézhetnek a Múzeumok Éjszakájára - hideg van, elképzelhető, hogy a Pilisben túrázás vagy a Kopaszi gáton sörözés helyett a gép előtt fogjuk tölteni a hétvégét. Szerencsére a Valve most tette ingyen elérhetővé az egyik legjobb online lövöldét, a Team Fortress 2-t. Így van, nem kell érte semmit fizetni, nincsenek zárolt részek, fizetős extrák, pénzért beszerezhető pluszpályák. Boldogság van.
A Team Fortress 2 a játéktervezés egy kisebb csodája. Eszméletlen mennyiségű munka ment bele a karakterekbe, az egymással szemben álló kék és vörös csapat épületeibe, a fegyverek és kasztok kiegyensúlyozásába. Érdemes belenézni a Valve által kiadott Game Developer Conference-es diasorokba, amelyek a grafikai tervezésről, a sziluettekből is felismerhető figurákról és a hangulati elemek kitalálásáról szólnak.
Eddig az elmélet, akit nem érdekel, el se kell olvassa. A gyakorlat egyszerűbb: kilenc kaszt van, amelyek más-más feladatot látnak el a pályán. Fedezőtüzet adó géppuskás, hátbaszúrós kém, orvos, mesterlövész, gyors és veszélyes felderítő, robbantóember, katona és így tovább. Ezekhez persze járnak változatos kiegészítők, alternatív fegyverek, amelyeket ki kell ismerni.
A játék telepítéséhez az ingyenes Steam játékbolti kliens szükséges és regisztráció. Nem lennék meglepve, ha a szerverek tele lennének újoncokkal, de még így is megéri kivárni a sorunkat. Harcra fel!
A hollywoodi mozikat megszégyenítő látványt, egy butább sci-fire elég történetet és pazar lövöldözéseket kapnak, akik próbát tesznek a Crysis 2-vel.
A neve ellenére a Crysis 2 története kevés szálon kapcsolódik az előzményekhez. Új hőst, új fegyvereket, új helyszínt és teljesen új történetet kapunk. A Richard Morgan sci-fi szerző - akinek remek Takeshi Kovacs regényei magyarul is megjelentek - által írt sztori jóval fordulatosabb, mint a megelőző játékoké. A felépítése továbbra is a klasszikus mintát követi: hősünket, Alcatrazt rádión irányítja egy-egy segéd, így mindig tökéletes információkkal rendelkezünk a környezetünkről. Kicsit talán zavaró, hogy a Sherlock Holmes történetek mindenről később értesülő Watson doktorának a szerepe jut ránk, de nagyon kényelmes.
Szuperhőssé válunk
Míg a stratégiát a rádió mellett ülő barátunk diktálja, a taktikai rész a játékosra van hagyva: millió fegyver, a három üzemmódú nanoruha trükkjei és egy remek radar segíti ebben. Akár CELL kommandósok, akár a kötelező idegen harcosok jönnek is szembe vele, mind esélytelen.
Már a korábbi Crysis játékokban sem volt gyenge a katonánkra adott nanoruha. A speciális anyagból készült ruha emberfeletti erőt, gyorsaságot, golyólepergető páncélt vagy épp láthatatlanságot tudott kölcsönözni viselőjének. A Crysis 2 továbbfejlesztett páncélja taktikai elemzőmodullal is rendelkezik, ami tippeket ad a pálya leküzdéséhez, valamint a lelőtt idegenekből kivont biológiai mintát is be tudja olvasztani magába, ezáltal újabb szuperképességeket nyújtva. Ha összeadjuk a hatásokat, képességeket és a páncél által biztosított trükköket, arra juthatunk, hogy a katonánk nem kevésbé idegen, mint azok a lények, akikkel szembekerül.
Manhattan elpusztul
A játék legerősebb vonása, hogy a játékos végre kiszabadul a Csendes-óceáni szigetekről és a dzsungelből. A Crytek játékmotorjának fejlettségét remekül be lehetett mutatni a géppuskatűz által elkaszált pálmafákkal, tépetten hulló levelekkel és dzsippel széttiport kalyibákkal, de harci terepnek nem volt elég érdekes. Bezzeg az idegen vírustól fertőzött, teljesen kihalt, omladozó Manhattan tele van meglepetésekkel.
Egyszer tetőről tetőre ugrálva közelíthetjük meg a célpontunkat, máskor a csatornarendszert kihasználva támadhatjuk hátba a ránk váró kommandósokat, megint máskor pedig a város romos autópályáján zúzhatunk lövészpáncélossal. Keresztbe-kasba bejárjuk a filmekből, utazásokból ismert szigetet, minden sarkon van valami romos rácsodákoznivaló. A város ugyan nem lesz annyira a miénk, mint az Electronic Arts dicsőséges bukásában, a Mirror's Edge-ben. Szabad mászkálásra kevés lehetőség van, ezek is inkább arról szólnak, hogy az újabb autókat megnyitó slusszkulcsokat és egyéb gyűjtögetős elemeket megtaláljuk. Mégis minden korlátozás ellenére Manhattan a játék fő vonzereje.
Jobb, mint a valóság
A Crytek stúdió korábbi játékaiban is a fotorealisztikus megjelenítésre törekedett. A gyönyörű grafikának természetesen ára volt, a Crysist évekig használták a számítógépek teljesítményének összehasonlítására a játékosok. Amelyik gépen nagy részletességgel, csúcsra húzott effektekkel ment a szoftver, az jónak számított. A hardvert a Crysis 2 is szereti, cserébe a mozifilmeket is megszégyenítő látványt kínál a játékosnak.
A mozival való összehasonlítás nem csak a realisztikus grafika miatt állja meg a helyét. A játékot gyakran kaptuk azon, hogy valamit nagyon meg akar mutatni nekünk, hogy nagyon el akarja mondani a történetét. Előre programozott történések százai terelgetik a játékost a megfelelő irányba. A korábbi részekre jellemző teljesen elpusztítható, gyönyörűen elemeire hulló épületek, fedezékek a Crysis 2-ben is megmaradtak, ám sokkal okszerűbben esik szét ez a világ. A játék tizennyolc része akár tizennyolc sorozatrész is lehetne egy katonai sci-fiből, annyira kötött a történet.
Verdikt: ki kell próbálni
Ha nem várunk mély történetet a Crysis 2-től, akkor nem fogunk csalódni. Kellemes lövölde, amelyik időnként nagyon ki akarja venni a játékos kezéből az irányítást, hogy tetszelegjen egy kicsit önnön szépségében. Mivel a világ valóban gyönyörű, a grafika valóban lélekzetelállító, nem is lehet igazán haragudni érte. Már a lerombolt, idegenek által megszállt Manhattan bejárása miatt érdemes feltelepíteni a játékot. Jó néha egy kis turistáskodás gépfegyverrel.
Híradós klip rövidségű játékot készítettek a Kuma Games programozói Oszama Bin Laden haláláról. A játékosnak négy perce van megölni a terroristavezért, megszerezni a dokumentumait és elpuszítatni a lezuhant helikoptert. Munkája nem csak lopakodásból, és egy jól célzott sorozat eleresztéséből áll, az Oszama őreit játszó, Kalasnyikovval felszerelt játékosok a lebukott kommandó tagjaira vadásznak.
Véres csata alakult ki Oszama rejtekhelye előtt
A kék csapat a füstölgő helikopter roncsait rejtő mezőről indul, a piros csapat pedig a bin Laden abbottabadi házának szobáit foglalja el. A támadóknak egy-két mezőn és három emeleten kell átküzdeniük magukat, miközben a sötétből az Al Kaida harcosokat alakító játékosok tüzelnek rájuk. A pályán Oszama kivételével nincsenek a gép által irányított egységek: minden harcost ember irányít. Az oszamás pálya éppen ezért nem a terroristavezér gépi pontossággal végrehajtott likvidálásáról szól, hanem az addig vezető harcról. Az Oszama bin Ladent szerepeltető korábbi játékokkal szemben a Kuma Warban nincsenek leosztva a lapok, a terroristáknak van esélyük nyerni, ha összehangoltan védekeznek, visszaverhetik a kommandósok rohamát.
A lezuhant helikopter megsemmisítése az utolsó feladat
A szerepek ilyen bátor kiosztása nem jellemző a játékiparra. Több alkalommal volt abból probléma, hogy a játékosok az ellenfélnek, a háborúk veszteseinek, a nyugat által megállított agresszoroknak a bőrébe is belebújhattak. A Kuma Warsnak mégsincs félnivalója: a sorozatnak az abbottabadi rajtaütés a százhetedik epizódja, stabil rajongótáborral rendelkezik, akiket felháboríthat, azok már felháborodhattak rajta. A játékosok az iraki konfliktus elején szállhattak be a háborúba heti egy pálya teljesítésével. Az első részben egküzdhettek Szaddam Husszein fiaival, kásőbb részt vehettek a Fallúdzsa környéki küzdelmekben, drogbárók embereire vadászhattak Közép-Amerikában, mielőtt eljutottak volna Pakisztánba.
A Kuma War: Osama 2011 epizódját bárki ingyenesen letöltheti a Kuma Games oldaláról. A játék a Valve Source motorjára épül, grafikája nem túl igényes, így egy erősebb irodai gépen is játszható.
A Valve kultjátékának második része nehezebb nem lett, mint az első rész, de változatosabb feladványokat kínál, és legalább annyira szórakoztató - csak kicsit máshogy.
A Portal az egyik legszórakoztatóbb játék, amely valaha is megjelent, amely nagyon eredeti módon újította meg a kétezres évek egyik kedvenc videojáték-műfaját, az FPS-t (First Person Shooter, vagyis belső nézetes lövöldözős). Így aztán érthető, hogy a második rész megjelenését is jelentős várakozás előzte meg a játék kedvelői részéről.
A Portal különlegessége, hogy bár a megszokott FPS-környezetben játszódik, de mégsem gonosz űrlényekre, náci zombikra, vagy terroristákra kell benne lövöldözni. A játékos egyetlen "fegyvere" egy portálpuska: az eszközzel átjárókat lövöldözhetünk magunknak a falba, egyszerre maximum kettőt, amelyeken keresztül lerövidíthetjük az utat a pálya két pontja között. Az A és B kaput színek különböztetik meg egymástól: az egyik kék, a másik narancssárga, az egyiket az egér jobb, a másikat az egér bal gombjával lőhetjük ki.
A hétvégén megérkezett a Duke Nukem Forever legújabb trailere. Már-már hihetetlenül hangzik, hogy a kilencvenes évek siker-FPS-e, a sci-fi környezetben játszódó, parodisztikus Duke Nukem 3D folytatódik. (Az eredeti Duke Nukem platformjátékra, ami független fejlesztésű szoftver volt, bizonyára kevesebben emlékeznek.)
A hányattatott sorsú szoftver minden idők legrégebben készülő, pontosabban ígérgetett játéka, amit az aktuális fejlesztőcég május 3-ra ígér. Hogy mi minden történt eddig körülötte, azt a Wikipédia angol nyelvű bejegyzése foglalja össze részletesen.
A reveal, vagyis a játék részleteit első ízben felvedő trailert elnézve a Duke Nukemet maximum nosztalgiából fogják sokan elővenni. A stílusa ugyan az 1996-os változatot idézi Duke macho beszólásaival, de ez mostanra igen avíttas, a főszereplő animációja sem valami szép, és bár a játék képi világa aprólékosan kidolgozott részletekből építkezik, látszólag hiányzik belőle minden olyan extra, amit az előd felvonultatott.
A Duke Nukem 3D ugyanis abban különbözött az akkoriban oly divatos Doomtól, hogy készítői egy kicsit humorosra vették a figurát, és a játék grafikája is kicsit képregényszerű volt. Emellett sokféle trükkös fegyver bukkant fel benne az automata géppuskáktól (ezek akkor még csak ránk tüzeltek) a lézeres szenzorral ellátott fali aknákig, vagy a jetpackig, és a környezet rombolása, az összetörhető tükrök és bútorok, vagy a maguk után kis szökőkutat hagyó vécécsészék is nagyon hangulatossá tették. Egyik kedvenc gegem volt, ahogy az automata ajtókba szoruló alienek undorító péppé zúzódtak...
Ezek után kérdés, miben hoz eredetit a mostani, hosszú vajúdás árán megszületett rész. A játékélményből még nem sokat sejttet a mostani előzetes, de nekem kicsit izzadtságszagúnak tűnik a dolog, még úgy is, ha már 3D-s piszoárba vizelhetünk bele a 3D-s sztrptíztáncosnőkkel teli night club mosdójában. Május harmadikán remélhetőleg meglátjuk, mi az igazság.
Legalább egy hete gondolokozom, hogy milyen apropóval lehetne kiposztolni ide a Deus Ex 3 fenti trailerét. Én ugyanis nem játszottam a klasszikus címmel, amikor kellett volna, mostanra viszont igen csúnyán megöregedett a grafika és az irányítás.
Aki nálam legényebb, az most tehet egy próbát az első két résszel, a Steamről a játék tizedik szülinapja alkalmából valami egészen nevetséges 2.5 euróért lehet megvenni a Deus Ex csomagot. Az akció holnap délig él.
Egy huncut szkrínsotot se mutatnak be a jövő héten kezdődő E3 szakkiállításon a Valve készülő Portal 2 játékából, 2011-ig kell várni, hogy megtudjuk, milyen a GLaDoS utáni világ. A hír különsen azután kellemetlen, hogy a cég korábban közölte, hogy új Half-life sem lesz idén.
Aki játszotta az első részt, az most nosztalgiázva elkaraokézhatja a Játszótérrel a Portalt záró remek John Coulton dalt. Kezdem: this was a triump, i'm making a note here, huge success...
Utolsó kommentek