Elrabolt kémnek vagy ismeretlen helyen felébredő másnapos egyetemistának képzelhetjük magunkat a Google Street View-ra épülő Geoguessr játékban.

A GeoGuessr az iskolából ismert vaktérképes gyakorlatokat teszi érdekessé. A játék ledob a Föld egyik véletlenszerűen kiválasztott pontján, és ránk bízza, hogy találjuk ki, hol vagyunk. Nehezítés, hogy nem elég a városra vagy az államra rájönni, be is kell jelölni egy térképen a helyzetünket. A Street View segítségével szabadon mozoghatunk, bejárhatjuk az ismeretlen várost vagy továbbmehetünk a főúton. Minden tábla, szembejövő autó, utcanév segíthet a megfejtésben.


Várhatóan hatszáz kilométeren belül nem lesz semmilyen tereptárgy

Minél közelebb vagyunk a kezdőponthoz, annál többet ér a megfejtés. A játék alapvetően nagyvonalúan értékeli a teljesítményünket. A kietlenebb helyeken - például Brit Kolumbiában - öt-hatszáz kilométeres tévedésekkel is lehet egy halom pontot szerezni. Egyedül a kontinenstévesztést bünteti igazán a Geoguessr, Ausztráliát nem lehet csak úgy öszekeverni Afrikával.

A Geoguessr segítségével rettenetes mennyiségű földrajztudást lehet játszva elsajátítani. Mellé viszont még több felesleges információ ragad meg, olyanok, mint hogy milyen alakúak a maláj főúttáblák (gitárpengető), milyen színű az USA-ban az elválasztóvonal (sárga), mi a szöveg a kanadai sebességkorlátozó táblákon (maximum 50).


Egy elmosódott tábla is sokat segíthet a tájékozódásban (a felirat: University of Oregon)

Az is fontos tapasztalat, hogy teljesen más típusú információkat kell keresni az állam és a város nevének kitalálásához. Az országot esetenként már az út festése, a szembejövő kocsik is lebuktatják, egy jól használható várostáblét viszont esetenként hosszú percekig kell kattingatni.

A Geoguessr úgy rendkívül nehéz, hogy közben addiktív is. Alig pár napja bukkant fel az interneten, de már órákat vett el az életünkből.