A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
A PlayIT-en olcsón veheted meg az új CoD-ot és a Battlefieldet is.
A vasárnap reggel tíztől este kilencig a SYMA csarnokban zajló videojátékos kiállítás alkalmával egy csomó játék akciósan vásárolható meg. A szervezők kiemelték, hogy a programokért csak készpénzzel lehet fizetni a helyszínen.
A Call of Duty legújabb, Ghosts című részét PC-re 29 százalékkal olcsóbban, 8500 forintért vihető, PS3 és X360 konzolokra 31 százalékkal olcsóbban lehet megvenni 11 ezerért.
A rivális lövöldözős játék, a Battlefield 4 olcsóbban kapható vasárnap: PC-re 7 ezerért megvehető 42 százalékos kedvezménnyel, a PS3-as és X360-as verziókat 38 százalékkal olcsóbban adják, 10 ezer forintért.
Az új Need for Speed, a Rivals vasárnap PC-re 35 százalékos kedvezménnyel 6500 forintért, PS3-ra és X360-ra pedig 9 ezer forintért kapható. A Sim City-t féláron, 4500 forintért adják a kiállításon, a Cities of Tomorrow nevű bővítményéért pedig 4 ezer forintot kérnek.
A Batman: Arkham Origins PC-re féláron, 5 ezerért vihető, PS3-ra és X360-ra 44 százalék a kedvezmény, így a vételár 9 ezer forint.
A PES 2014 fociszimulátor minden platformra féláron vihető, PC-re 5500-ért, a konzolokra 6500 forintért. A FIFA14 ennél olcsóbb, PC-re 6000 forintba kerül, PS3-ra és X360-ra pedig 9600 forintba.
Az érdekes ajánlatok között van még a BioShock Infinite féláron, PC-re mindössze 3500 forintért, konzolokra 7 ezer forintos áron. Gears of War Judgment X360-ra 5 ezerért, Starcraft 2 PC-re 5500-ért, a Diablo 3 PC-re 7 ezerért, konzolokra pedig 7500-ért.
Fél éve jelent meg a mozgásérzékelős játékvezérlők új generációja, a Microsoft Kinect és a Sony Move. Mindkét cég az általuk korábban lefitymált Wii megoldását vette alapul, de saját képükre formálták az ötletet. A Kinect különlegessége, hogy a játékos mindenféle kontroller nélkül, pusztán a mozdulataival tudja irányítani a képernyőn megjelenő figurát. A Move által nyújtott élmény közelebb van a Nintendo Wiimote-hoz, ám a PlayStation 3 célközönségének számító hardcore játékosokat megcélzó, nagy költségvetésű játékoknál is használható az egyébként nagyon pontos célzásra képes eszköz.
Annak ellenére, hogy az első pár hónapban megjelent játékok szinte semmilyen újdonságot nem hordoztak, a két vezérlő hatalmas sikert aratott. A Kinect már tízmillió eladott példány felett jár, és ezzel a leggyorsabban fogyó szórakoztató elektronikai készülék címét is elhódította, a Move alig valamivel lemaradva, nyolcmillió eladott példányra lehet büszke. Az új eszközök sikeresek, a nagy kérdés, hogy a bevált sablonok mellett mikor érkezik olyan újító, innovatív játék, amely valóban új színt hoz a mozgásalapú játékok, és általánosságban a videojátékok palettájára.
Túllépni az alapokon
A Sony az EyeToy nevű kamerájával, a Nintendo pedig a Wii-re kiadott programokkal sikeresen lefektette az alapokat, évek óta ugyanarra a néhány receptre épülnek a játékosokat mozgásra serkentő címek. A jelenlegi toplistákon ugyanúgy sport-, fitnesz- és táncos játékok szerepelnek, mint tavaly vagy az azt megelőző évben. Az [origo] tudósítója Londonban, a Child of Eden című játék bemutatóján próbálta feltérképezni, milyen irányba indulnak a fejlesztők és kiadók, illetve, hogy várható-e komolyabb témát feldolgozó játékok megjelenése a Kinect vezérlőhöz.
Nehéz elmagyarázni a Rez ritmuslövölde lényegét, de könnyű ráérezni
A válasz megtalálásában az újkori polihisztornak számító Mizugucsi Tecuja próbált segíteni, aki korábban a legkülönfélébb játékstílusokban próbálta ki magát játéktervezőként, zeneszerzőként és szövegíróként. Miután elkészítette a Sega Rally-sorozat első két epizódját, Mizugucsi kísérletezgetésbe kezdett, mert nem szeretett volna a trendeket követő tucatjátékokat gyártani. Ahelyett, hogy újabb autóversenyzős játékot, vagy lövöldét tervezett volna, megalkotta a pszichedelikus, ritmusra lövöldözős Rez-t és a zenés Tetrisre emlékeztető, Japánban zajos sikert elérő Lumines című játékot.
Egy japán polihisztor pszichedelikus világa
A Rez egyfajta pszichedelikus, absztrakt lövöldeként is felfogható, a fő feladat gyakorlatilag a képernyőn megjelenő, legkülönfélébb ellenfelek megsemmisítése, de az élmény a látványhoz szorosan kapcsolódó zene miatt teljesen újszerű. A játék könnyedén beszippantja a fogékonyabb játékosokat, akik igyekeznek a ritmushoz legjobban passzoló sorozatokat lőni.
Képernyőfotó a játékból vagy pszichedelikus háttékép?
Mizugucsi a Rez alapötletéhez nyúlt vissza a Kinect megjelenése után. A júniusban bemutatkozó Child of Eden a Rez tökéletesített változata, melyben még fontosabb szerep jut a zenének, és az újszerű interakcióknak. Kezdetben azt is nehéz volt megállapítani, pontosan mi is a játékos feladata, de Mizugucsi rövid bemutatója az E3 szakkiállításon tisztázta ezt a kérdést.
Trance-karmesternek érezheti magát a játékos
A történet szerint az Eden nevű mesterséges világ lakójául szánt mesterséges intelligencia, Lumi veszélybe kerül, különböző vírusok támadták meg. A játékos ezeket a kártevőket hatástalaníthatja a virtuális térben repkedve, kezéből tüzelve. Az egyik kézzel egyszerre több ellenfelet lehet kijelölni és szétlőni, a másik kézzel pedig a játékos ellen támadást intéző bíbor színű lényeket lehet gyorsan hatástalanítani. Ha a játékos mindkét kezét egyszerre emeli a magasba, az egyfajta bomba aktiválásának felel meg, ekkor a képernyőn található összes kártevő egyszerre robban fel.
Formabontó a pályák kinézete a Child of Eden-ben
Az első pillanatban tanácstalan kalimpálásokkal próbálkozó játékos gyorsan ráhangolódik a zenére, és átlényegül egy trance-szimfónia karmesterévé. A Child of Eden-t nem csak játszani jó, azt is szórakoztató nézni, ahogy mások leintegetik az égről a vírusokat. Hogy igazán teljessé váljon az élmény, a játékos beletömheti a hagyományos, rezgőfunkciós vezérlőket a zsebeibe - akár mind a négyet -, amelyek együtt vibrálnak a zenével. Mizugucsi elárulja, a fő célkitűzése az volt, hogy a játékosok jól érezzék magukat játék közben, hogy euforikus élményben részesüljenek.
Tétova lépések az ismeretlenbe
A japán játékfejlesztő szerint az euforikus játékélmény kiváltása lehet az általa kedvelt és gyakorta alkalmazott új technológiák felhasználási módja. Nyitva az út a hagyományos műfajok, több évtizedes történetre visszatekintő játékfajták - például az első vagy harmadik személyű akció - adaptálása előtt, de ez az irány a kézzel is megfogható vezérlő miatt valószínűleg zsákutcába vezet. Az elmúlt években a Wii-re kiadott, gyakorlott játékosokat célzó címek - mint például a Madworld - bukásai is ezt igazolják. Érdemes megpróbálni az adott technológia adottságait kihasználó, teljesen új élményt nyújtó játékokat kitalálni, ahogy ezt Mizugucsi teszi.
Egy kislánynak tűnő mesterséges intelligenciát védünk
Az utolsó lehetőséget az irányítási metódusok ötvözése a hagyományos stílusokkal és játékmenetekkel jelenti. A legjobb autószimulátorok között számon tartott Forza Motorsport 4-ben a komoly, a játékost érő erőhatásokat átadó kormánnyal és pedálokkal játszható mód mellett lesz légkormányos játékmód is. Az előbbi a profi játékosokat, a levegőben tekergetett kézzel, odaképzelt gázpedállal irányított mód pedig az amatőröket célozza.
Integetve lehet irányítani a Forza 4-et is
A Child of Eden is így lavíroz az alkalmi és a profi játékok között húzódó határvonalon. Lövöldözős program, de mégis teljesen más élményt kínál, mint a hagyományos akciójátékok. Nem véletlen egyébként, hogy a megszokottól eltérő, kísérletező címeket kiadó francia Ubisoft jelenteti meg Mizugucsi új alkotását. Az Ubisoft a pénzt fialó Splinter Cell, a Prince of Persia és az Assassin’s Creed sorozatok mellett rekordszámban készíti az alkalmi játékosokat célzó Wii, és 3DS címeket, ezáltal pont azon a határvonalon mozognak, mint a Child of Eden.
Tavaly november óta érhető el hivatalosan az Xbox Live internetes játékszolgáltatás és piactér a Microsoft konzoljáról, azóta magyar bankkártyával is lehet rajta teljes játékokat vásárolni. A Games on Demand menüpontban olyan programok találhatóak, amelyeket korábban lemezen is megjelentek, de letöltős változatban is árulják őket. Ha valaki nem a merevlemezes változatot vette meg a konzolból, az pendrive-ot is használhat a játékok, adatok tárolására, ezt azonban a konzolon kell megformázni, és a játékgép legfeljebb 16 gigabájtos tárhelyet enged használni az adattároló eredeti kapacitásától függetlenül. A korábban már megvett játékokat utólag korlátlan alkalommal le lehet tölteni az Xbox Live-ról, bár például joglejárat évekkel később problémát okozhatnak.
A magyar Live-on jelenleg 63 fizetős játék érhető el, ezek közül választotam ki a legjobb vásárnak bizonyuló programokat.
A Microsoft népszerű hentelős akciójátékának második része sokkal jobban sikerült az elsőnél: nem csak szebb, de a nem kemény maghoz tartozó játékosokat célzó ügyességi fokozattal is ellátták. Igazi szörnydarabolós, véres jelenetekkel megtűzdelt játék, gyereknek nem való, az adrenalinra vágyó felnőttek viszont imádni fogják!
A világ első igazán jól sikerült szuperhősös videojátékban Batman bőrébe bújhatunk, aki bár csúcstechnikát használ, nem rendelkezik természetfeletti erőkkel, így ahhoz, hogy élve kijuthasson a gothami elmegyógyintézetből, nem csak ütnie és vágnia kell, hanem gondolkodnia is.
Csupán három darab ezrest kell fizetni ezért a méltatlanul mellőzött autós akciójátékért: a Burnout Paradise egy nyílt városban játszódik ahol a GTA-val szemben nincsenek járókelők, vannak viszont ugratók, titkos alagutak, és az útról lelökhető, sőt, kötelezően likvidálandó ellenfelek. Itt nem a szimuláció a lényeg, unatkozni viszont egy percig sem lehet a nagyvárosi és falusi környezetben száguldva a több tucat választható autó valamelyikén.
Visszatértek a szellemirtók, hiába tiltották a bírók! Bár eredetileg a játékot a két amerikai sikerfilm egyfajta interaktív folytatásának ígérték, végül jóval szerényebb lett az eredmény. Az egyjátékos módban játszható program azonban a szellemirtók mellett számos, a filmből ismert karaktert, például a közkönyvtár szellemét vagy a Stay Puft habcsókembert is felvonultatja, a szellemirtás pedig pontosan ugyanúgy történik benne, ahogy a filmvászonról ismerjük.
Az ismert háborús fps-játék első olyan darabja, amely nem a világháborúban játszódik, a négy évvel ezelőtt kiadott Modern Warfare képzelt eseményei konkrétan idén történnek a kronológia szerint. Az akcióban és lövöldözésben igen gazdag játékban terroristák ellen küzdhetünk, grafikája pedig manapság sem számít rossznak.
A Ubisoft kardozós, épületeken ugrálós és tolvajlós akciójátéka nagyon nagy sikert aratott a játékosok és a szaksajtó körében is. A programban a GTA-hoz hasonló nyílt világban lehet mászkálni régiesnek tűnő olasz falvakban. Bár a történet maga egyébként a huszonegyedik században játszódik, a meggyilkolt családtagjaiért játékos múltbeli kalandokat élhet át benne. Véres jelenetei miatt ez a program sem kisgyerekeknek való. A játék első része is elérhető a Live-on, azért csak 2990 forintot kérnek.
A Mass Effect egy olyan szerepjáték, amelyet a dobókockás, mesélős játékokat élvező nerdökön kívül az átlagemberek számára is tökéletesen élvezhető, a karakter fejlesztését ugyanis nem bonyolították túl, és lövöldözős akcióban is sokszor kell közreműködni. Ezt a játékot az különbözteti meg a hagyományos lövöldözős játékoktól, hogy a döntések az egész történet alakulására hatással vannak. Ha kiszúrtunk valakivel, biztosan nem fog később segíteni, ha pedig likvidálunk egy kulcsfigurát, később lehet, hogy a barátja ránk küldi bérgyilkosait. A karaktert szándékosan lehet a sötét oldal urává, vagy az erkölcs tántoríthatatlan őrévé fejleszteni, a döntés a játékos kezében van.
Az egyik legjobb olyan játék, amelyben nem csak a haverok ellen, hanem velük kooperálva is végrehajthatunk missziókat, ennyi pénzért ajándék, gyakorlatilag egy normál program árából négy ember szórakozását lehet megfinanszírozni (persze a netes játékhoz Live Gold előfizetés is szükségeltetik). A lövöldözős program kissé rajzfilmszerű grafikával bír, és a karakterek képességeit a harcok során fejleszteni is lehet.
Az év legjobb híre egy mondatban összefoglalható: PC-re is kijöhet a Spelunky HD. Eddig az volt, hogy a legjobb pixeles-ugrálós játékot megalkotó Derek Yu csak Xbox-ra készíti el a feljavított grafikával és multiplayer játéklehetőséggel feltuningolt új Spelunky-t. A GDC-n viszont azt nyilatkozta Yu, hogy zöld az út a PC-s verziónak. Először persze az XLBA-s jön, de még úgyis vár rám a múmiakirály, hogy megöljem.
Az eredeti játék - ingyen van amúgy - erre található, mielőtt belekezdtek, szóljatok valakinek, hogy feszegessen fel a székről 5-6 óra után.
Hogyan lehet egy számítógépet építeni a Halácsillag méretű diszkógömböt forgató lemezjátszóba vagy egy tankmodellbe? Az origo riportere a Budapest Game Show-n járt számítógép csinosítókat és Kincetező gamereket nézni.
Annyira nehéz ellenállni azoknak a 2D-s űrhajós lövöldözős játékoknak. A Hydorah-t például több mint két hete ajánlottam, még mindig csak a felénél járok, és rendre visszamegyek lövöldözni, hátha sikerül továbbjutni. A szép nevű Insanely Twisted Shadow Planetnél nem fenyeget ez a veszély, XBLA-ra készül, tehát csak Xbox 360-on lesz játszható. Ugye, hogy nektek is megjött a kedvetek egy klasszikus formájú ufóval irtani az űrdinókat, űrnövényeket, űrmeteoritokat, meg a többi ellent?
A játék animátora Michael Gagné, akit mondjuk a Star Wars Clone Wars miatt lehet szeretni, a kódot pedig a Fuelcell Games nevű stúdió írja. A hivatalos honlap nem árulja el, mikor lesz kapható a játék.
Utolsó kommentek