Egy rendes titkosszolgálat figyelmét semmi sem kerüli el. Vannak aktáik az ufókról, gabonakörökről, baráti és ellenséges kormányokról, terroristákról, kódokról, és természetesen az állampolgárokat idegesítő megfejthetetlen fejtörőkről és keresztrejtvényekről. Míg a legtöbb videojátékban a felsorolás elején található problémákkal kell megbirkóznia a gamernek, a Puzzle Agentben a fejtörők világában merülhet el a játékos.

 

 

A történet szerint egy világ szélén levő kisvárosba kell utaznia az ügynöknek, hogy megfejtse, miért állt meg a helyi radírgyárban a termelés. A kérdés nem apróság, az Egyesült Államok elnöke is scogginsi radírokat használ. Tethers ügynök megérkezése után hamarosan elszabadul az őrültek háza, vörössipkás gnómok tűnnek fel a város minden pontján, és egyre több fejtörő bukkan fel az utcákon.

 

 

A fejtörők megfejtése után többfajta értékelést is kap a játékos. Először egy csinos animáció során kiszámolja a program, hogy hány dollárjába került az FBI ügynök az adófizetőknek, majd a felhasznált segítségek, rossz tippek és a rejtvényfejtéssel töltött idő függvényében csillagokat is kap.

 

A csinos, ceruzararajzra emlékeztető grafika és puzzle-k megoldására épített játékmenet ellenére sem gyerekjáték a Puzzle Agent. Inkább a fejtörős játékok Twin Peakse vagy X-aktákja: groteszk módon szórakoztató, de a nyugtalanítóan bámuló gnómok és a sokkolós poénok miatt nem ajánljuk gyerekeknek.

 

A játékhoz készült a történet és a mechnaika helyett inkább a hangulatot bemutató előzetes is, amiből kiderül, hogy a terepen dolgozó magányos ügynök a kutyában se bízhat.