A mai napig bámulatos ötleteket tudnak beépíteni a játéktervezők a több mint 25 éves történelemre visszatekintő ugrálós játékokba. Megjelentek a forgatható, invertálható, változtatható gravitációjú pályák. Akadt olyan tervező (Jonathan Blow, Braid), aki a figuránk haladását kötötte össze az idő múlásával, így visszafelé sétálva az idő kerekét is visszatekerhettük.

A Super Mega Bot nevű egyszerű flashjáték tervezői ennyire nem voltak körmönfontak, ám így is sikerül alaposan megkeverniük a játékosokat. A feladatunk az, hogy végigkísérjük kis zöld robotunkat a szúrós csaptákkal és felszedésre váró kincsekkel. A játékos dolgát az nehezíti, hogy a robot folyamatosan pattog, így nem lehet kiszámolni, begyakorolni a pontos ugrásokat. A pályák szerencsére teljesíthetőek lendületből, az életünk pedig a tervező gondosságának köszönhetően nem fogy el. Ha meghalunk, csupán száz pontot veszítünk.