A Valve kultjátékának második része nehezebb nem lett, mint az első rész, de változatosabb feladványokat kínál, és legalább annyira szórakoztató - csak kicsit máshogy.

A Portal az egyik legszórakoztatóbb játék, amely valaha is megjelent, amely nagyon eredeti módon újította meg a kétezres évek egyik kedvenc videojáték-műfaját, az FPS-t (First Person Shooter, vagyis belső nézetes lövöldözős). Így aztán érthető, hogy a második rész megjelenését is jelentős várakozás előzte meg a játék kedvelői részéről.

A Portal különlegessége, hogy bár a megszokott FPS-környezetben játszódik, de mégsem gonosz űrlényekre, náci zombikra, vagy terroristákra kell benne lövöldözni. A játékos egyetlen "fegyvere" egy portálpuska: az eszközzel átjárókat lövöldözhetünk magunknak a falba, egyszerre maximum kettőt, amelyeken keresztül lerövidíthetjük az utat a pálya két pontja között. Az A és B kaput színek különböztetik meg egymástól: az egyik kék, a másik narancssárga, az egyiket az egér jobb, a másikat az egér bal gombjával lőhetjük ki.