Ilyen lesz a reklám a Skype-ban

Az internettelefonos szoftver üzemeltetői hivatalos blogjukon bejelentették, hogy a Skype windowsos kliensszoftverét használóinak hamarosan reklámokat kell nézniük majd a szolgáltatatás ingyenes használatáért cserébe.


A jókora reklámcsík a program főképernyőjén (Home) jelenik majd meg, és fokozatos tesztelést követően fogják kiterjeszteni a felhasználókra. Doug Bewsher, a Skype marketingigazgatójának bejegyzése szerint a cég hisz abban, hogy ha a hirdetéseket a megfelelő módon tálalják, akkor az ezekből származó bevételek új szolgáltatások kifejlesztésére adnak majd lehetőségét.

Egyelőre a reklámok csak az amerikai, brit és német felhasználók Skype-programjaiban jelennek majd meg, mivel a cég csak ezeken a piacokon foglalkozik majd a hirdetések értékesítésével, így a magyar felhasználóknak egyelőre nem kell majd reklámokat bámulniuk.
Egyelőre nem akarják megbombázni sem a reklámokkal az ingyenes nettelefonálást biztosító szoftver használóit, ezért egy márka promóció egy nap csak egy alkalommal bukkan majd fel.

Noha a Skype marketingese elképzelhetőnek tartja, hogy később a főképernyőn kívül is bevezetnek reklámcsíkokat, azt nem tervezik, hogy a beszélgetések közben felbukkanó, zavaró hirdetéseket építsenek a szoftverbe. A reklámok a tartózkodási hely, nem és kor alapján targetáltak lesznek, de ha a felhasználónak erre igénye van, letilthatja személyes azonosításra nem alkalmas adatainak hirdetési célokra való felhasználását.  Nem a Skype az első cég, amely hirdetésekből termel extra bevételt, például a Microsoft Live Messengerében is megtalálhatóak a beszélgetések ablakaiban apró bannerek.