Tizenöt percet kér csupán a magyar MMORPG, azaz sokszereplős online szerepjáték játékosoktól Fromann Richárd, az Elte Szociológia doktori ikolájának Phd-hallgatója. Eddig körülbelül 2500-an válaszoltak Richárd kérdéseire, de minden további adatsor nagy segítség a munkájához. A kérdőív itt található: MMORPG 2011 kérdőív.

Richárd kutatásának részeredményeiből már most is látszanak érdekes dolgok. Például hogy az MMO-játékosok is a személyes ismerőseiket tartják fontosabbnak. A fontosnak tartom az interneten szerzett kapcsolataim, barátaim kérdésre sokkal több semleges válasz érkezett, kevesebben kattintottak a teljesen igaz opcióra. A játékosoktól száramazó idézetek megmagyarázzák a jelenséget, az MMO-játékosok - a fórumozókhoz, chatelőkhöz, blogközösségekhez - hasonlóan előbb-utóbb megszervezik a saját kávézásukat, sörözésüket, és a virtuális ismerősök valódivá válnak.

A felmérés eredményeiről be fogunk számolni. Míg az eredményekre várunk, ajánljuk Richárd előadását az Űrhódító videojáték konferenciáról (MP3)