Minél nagyobb egy tárgy, annál kínosabb, ha sikerül elveszíteni, és annál nagyobb öröm a meglelése. A Tengernyi Kaland nevű alternatív valóság játékban egy 300 éve eltűnt hajó után nyomoznak a játékosok, aminek a megtalálása biztos óriási boldogsággal jár. A hajó megleléséhez huszonhét kvízt, logikai játékot, wikipédiázással megoldható feladványt kell leküzdeni.

A Tengernyi Kaland nyomait nem csak a honlapon lehet megtalálni, néha ki kell merészkedni a közösségi oldalakra, keresőkre vagy a Wikipédiára is. Mert hát honnan máshonnan lehetne megtudni, hogy hány bálnát evett meg Cirein-cróin, a skót víziszörny. (Most az egyszer súgunk, hetet!) Az sem árt, ha játék közben észnél vagyunk, a tervezők - vagy épp megbízónk, Casper van Doom - csapdákat is elrejtettek a feladványokban.


A kvíz végére többet tudtunk a cápákról, mint ami valaha érdekelt

A játék elsősorban fiataloknak szól, az oktató részek, a kiberbiztonsági kitérők főleg őket célozzák, de a kvízek a felnőtteket is képesek lekötni. Mivel hosszas regisztrációra nincs szükség, az iWiW-es vagy a Windows Live-os jelszóval be lehet lépni a Tengernyi Kalandba, ezért érdemes gyorsan kipróbálni. A feladványok többnyire nem következnek egymásból, így szabadon lehet köztük ugrálni, nem kell abbahagyni a rejtvényfejtést, ha elakadtunk valamelyik fejtörővel.


Dallamjáték is van a feladványok között

A játék december negyedikéig tart, az egyéni játékosok Kinect vezérlővel felszerelt Xbox 360 konzolt és Intel Classmate iskolai laptopot nyerhetnek, a legjobb játékosokat felvonultató iskola pedig egy digitális táblával gazdagodhat.