Letöltendő



A videojáték világát változtatja meg a Wii U

A Nintendo újra beelőzte a vetélytársait. Míg a Microsoft és a Sony új generációs játékgépeiről csak pletykákat hallani, addig az elmúlt években piacvezetővé előlépő cég az E3 játékipari szakkiállításon bemutatta az új konzolját, vagy legalábbis az ahhoz készített speciális vezérlőt. Az [origo] tesztelője Los Angelesben járt, ahol kipróbálta a játékvilág megreformálására készülő új eszközt.

A nagy leleplezéshez meglepő stratégiát választottak a nintendósok: csak az új konzolhoz tartozó vezérlőt mutatták meg a nagyközönségnek, a Wii U nevű készülékről semmilyen információt nem árultak el. Várhatóan az Xbox 360, illetve a PlayStation 3 grafikai minőségét célozzák be, tehát nagyfelbontású, az első Wii konzol grafikai képességeit magasan felülmúló megjelenítésre lehet számítani. A Wii U valamikor a jövő év során kerül a boltokba, és várhatóan az augusztusi Gamescom vagy a szeptemberi Tokyo Game Show ideje alatt tudhatjuk meg a hardverspecifikációkat.

Az E3-on az új, táblagépekre emlékeztető vezérlő jutott főszerephez, ennek képességeit mutatták be. A 16 centiméteres kijelzővel és a hagyományos konzolos vezérlőkre jellemző gombokkal, karokkal felszerelt eszköz meglepően könnyűnek tűnt. Várhatóan nem jelent majd problémát, ha huzamosabb ideig kell például a képernyő elé emelni a célzáshoz vagy egyéb speciális funkciók használatához.

A technológiai bemutatók többsége a Wii grafikai szintjén mozgott, az egyedüli kivételt a Japanese Garden Tech nevű program jelentette, ebben egy tavat körülölelő kertet lehetett bejárni a területen körbe-körbe repkedő madarat követve. Itt a játékos tennivalóa kimerült abban, hogy az egyik analóg kar segítségével mozgatni lehetett a képernyőn pásztázó kamerát. A techdemó grafikája ha nem is nagyon, de felülmúlta a jelenlegi konzolok szintjét.




A Measure Up című minijátékban megadott méretű vonalat, kört, háromszöget kellett az érintőképernyőre rajzolni a különféle feladatokra vállakozó gamereknek. Miután minden érintett megrajzolta a saját verzióját, a program lemérte, és összehasonlította a rajzokat. Az a játékos kapta a legtöbb pontot, aki a legjobban meg tudta közelíteni a kért értékeket. A Shield Pose nevű alkalmazás ennél is egyszerűbb, a próbálkozónak az egyre gyorsuló zene ütemére kell felrántani, majd leengedni a vezérlőt, ami ebben az esetben pajzsként szolgált, amivel a játékos felé kilőtt nyilakat kell elkapni. Az előbbi alkalmazás nyilvánvalóan az érintőképernyő, az utóbbi pedig a giroszkóp képességeit mutatta be, meglehetősen egyszerű formában és kivitelezésben.

Igazi játékélménnyel a Battle Mii szolgált, ebben szintén két gamer csaphatott össze. Az egyik játékosnak a hagyományos Wii vezérlőt kellett használnia ahhoz, hogy a többszereplős összecsapásra alkalmas pályán szaladgáló karaktert irányíthassa. A másik játékos a Wii U vezérlő képernyőjén látható repülő szerkezetet irányította, a meccset az nyerte meg, aki előbb tudott öt lövést bevinni az ellenfelének. A Wii U vezérlő esetében a beépített giroszkópot is fel lehetett használni a célzáshoz.



A tapasztalatok alapján úgy tűnik, rengeteg kiaknázható lehetőséget rejt magában az új vezérlő. Bármilyen extra információ vagy akár a játék képe is megjelenhet a beviteli eszközként is használható érintőképernyőn. Teljesen új lehetőségek nyílnak a fejlesztők előtt, új játékmódok, akár teljesen új játékstílusok is megjelenhetnek a Wii U premierjét követően. Ha a vezérlőt kellően erős hardverrel párosítják, akkor a felnőtteket és a komoly játékokat kedvelőket is meg tudja vele szólítani a Nintendo. Mindehhez persze innovatív, a lehetőségeket maximálisan kihasználó programokra lesz szüksége a cégnek. Az eddig gyakorlattal szemben a Nintendo szövetkezett az összes nagyobb kiadóval, és fontosabb fejlesztőcsapattal. A szokásos partijátékok mellett máris készül például az Aliens: Colonial Marines Wii U verziója, a játékban A bolygó neve: Halál című film történetének folytatását dolgozzák fel a Borderlands és a Duke Nukem Forever fejlesztői.

nintendo, wii, wii u, kontroller, videojáték, e3

E3: ma nyitja kapuit az év videojáték-szemléje

Hétfőn, hazai idő szerint este hat körül elstartol az év legnagyobb játékos eseményének számító E3 (Electronic Entertainment Expo). A Los Angeles-i rendezvényt a játékkiadókat tömörítő ESA szervezi meg 1995 óta. Az évek során folyamatosan változott az rendezvény arculata, a gazdasági válság kitörésekor például csökkentett méretben, a show elemek teljes elhagyása mellett tartották meg, csak meghívott újságírók, és játékipari szakemberek részvételével.



A korábban három napra tervezett program az évek során szép lassan kibővült, idén már hivatalosan is négy napig tart a buli. Hétfőn kerül sor a legnagyobb játékkiadók, és konzolgyártók sajtótájékoztatóira; a Microsoft nyitja a sort, majd az Electronic Arts, a Ubisoft és a Sony mutatja meg az újdonságait. Az már biztos, hogy a Sony a hagyományos másfél órás sajtótájékoztató helyett egy öt óráig tartó, hatalmas bulival egybekötött rendezvényre készül, a főszereplő az új, NGP kódnevű kézikozol lesz, amit hétfőn már a kezünkbe is vehetünk, és alaposan kipróbálhatunk.

Kedden a napot a Nintendo kezdi meg, és amint véget ér a konferenciájuk, a képeken is látható Convention Center megnyitja kapuit, és a számtalan játékkiadó, fejlesztő látványos standokon, újra rengeteg show elemmel fűszerezve mutogatja meg majd az új játékokat, fejlesztéseket. A Nintendo is új konzol bejelentésére készül, a pletykák szerint a jelenlegi generációnál (PS3, Xbox 360) erősebb hardverrel szerelt géppel rukkolnak elő, melyen a Wii-nél megszokott alkalmi játékok helyett igazi hardcore játékosokat megcélzó programok futnának.

Az már teljesen biztos, hogy zárt ajtók megtartott prezentációkon megnézzük az új Hitman, Tomb Raider, Call of Duty, Deus Ex, Elder Scrolls, Mass Effect, Need for Speed epizódokat, de a belsős információk szerint akár új Grand Theft Auto, Resident Evil és Fable is feltűnhet a kínálatban.



A csütörtök estig tartó show helyszínén már gőzerővel folynak a munkálatok, tegnap körbejártuk a Convention Center épületét, a képeken a jelenlegi állapotot láthatjátok. A hét folyamán érdemes lesz minél sűrűbben ránézni a blogra, az elmúlt éveknél jóval több újdonságra, és igazi nagy durranásra lehet számítani, a különféle érdekességek mellett ezekről is megpróbálunk beszámolni a helyszínről.

e3, videojáték, videojáték-ipar, szakkiállítás

Érkezik a Half-life Episode 3?

Több helyen megjelent a Freeman - az emberiség és a vortigauntok hőse - visszatérésével kecsegtető kép ma a neten. Megerősítés nincs, viszont már nagyon ideje lenne, hogy folytatódjon a Half-life. A játéksorozat legutolsó része 2007 októberében jelent meg.

 

Egyelőre azt se tudni, hogy valóban a Valve-tól származik-e a kép, vagy csak valamelyik vicces gémer kezdett zongorázni az idegeinken. Egy dolog biztos, a június 14-es dátum pont egybeesik az idei E3 kezdetével. Még tizet kell aludni!

half-life, valve, e3, pletyka, gordon freeman

Feedek

Hirdetés