Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ettől butulsz el

A kiberthrillerekben, sci-fikben és a gyerekmesékben is helyet kaptak a videojátékok. Egy Travis Greenwood és Brett Roberts által összevágott húszperces videóban a legismertebb filmes játékjeleneteket lehet megnézni. A mixben szerepel a figyelmetlen játékos, aki mellett tűzharcot is vívhatnak, akkor sem néz fel a képernyőről, a Nindendo kütyükkel viccelődő Freddy Kruger. De helyet kapnak azok a szomorú játékfigurák, akik egyszerűen csak jók szeretnének lenni, vagy a galaktikus hőssé váló vidéki srác is.

Az egyveleg megtekintése mindenkienk kötelező, aki legalább egyszer ott ragadt egy játék előtt. A videó YouTube oldalán az is megtalálható, hogy pontosan melyik filmekből származnak a részletek. Persze még jobb játék megpróbálni kitalálni minél több filmet, és csak utólag ellenőrizni a listából.

0 Tovább

Geekturiszt: konzolmennyország a Csokiban

Kötelező program játszani menni a Csokonai művházba!

0 Tovább

Geekturiszt: konzolmennyország a Csokiban

Ha lenne geekigazolvány, az éves kvarcjáték és retrókonzol kiállítás meglátogatásához kötnénk a kiállítását. Aki elment a Csokonai művházba - a magyar számítógépes kultúra egyik bölcsőjébe - az egész évben büszkén lengethetné a plasztikkártyát, a többieknek viszont várnia kellene egy évet. A követelmény még csak nem is szigorú, ennyire jó játékos rendezvény nem szokott év közben lenni. Bűn kihagyni.

Természetesen lesz Commodore és Spectrum is

A teljes dicső nevén III. Retro video- és kvarcjáték kiállítás nevű rendezvényen az összes olyan gépet meg lehet nézni, amire a nyolcvanas-kilencvenes évben vágyni lehetett, és amikről még lehetett álmodni. Ezek mellett Szakács "Sakman" Gábor és barátai gyűjteményéből pedig olyan vasak is előkerülnek, amiknek a létezéséről akkor nem is tudtunk: Dreamcast fejlesztői gép, Coleco őskonzolok, Nintendo kvarcjátékok, és persze a szent grál, az első konzolok egyike az Odyssey. És úgy mellkesen egy sor 8bites számítógép, egy kisebb teremnyi kvarcjáték.

Nem volt ám minden kvarcjáték zsebrevágható, ezt két kézzel kell fogni

A bámészkodás mellett persze ki is lehet próbálni a gépek nagy részét. Egy éve Mortal Kombatban vertek meg, aztán Aladdinban bizonyítottam be, hogy a régi reflexek még csak megvannak valahol. Idén játéktermi gépekkel és fliperekkel bővül a rendezvény. A kiállítás Facebook eseményének faláról azt is lehet tudni, hogy a gépek free playre lesznek állítva: azaz nem kell beléjük szórni a százasokat, ingyen adják a golyót.

A Csokonai Művelődési Központ az Eötvös utca 64-66 alatt található a Rákospalotán. A felnőtt belépő 500, a gyerek 300 forintba, a családi jegy pedig 1300 forint. A kiállítás április másodikán és harmadikán reggel tíztől este hatig van nyitva.

(fotó: Pályi Zsófia, [origo])

0 Tovább

Tesztkör a Google önvezető autójával

A Mashable blog munkatársai a San Francisco-i TED konferenciát követően kipróbálhatták azt az önmagát vezető Toyota Priust, amelyet a Google fejlesztett ki.


A videón jól látszik, ahogy a sofőr helyén ülő ember meg sem fogja a kormányt, az autó ennek ellenére mégis képes hibátlanul szlalomozni a tesztpályára kihelyezett bólyák között. A tesztről két videofelvétel is készült, ezek egyikén belülről, a másikon pedig kívülről láthatóak az események.

A YouTube-on publikált felvétel kommentelői közül sokan rémisztőnek találják a felvételt, ami nem is csoda, hiszen a jármű szellemautóként járja rajta az utakat 60 kilométeres maximális sebesség mellett, a kanyarok zömét csikorgó kerekekkel véve be.


A Google egyébként közúton is teszteli automata járműveit, melyekkel a közlekedési biztonságát, illetve a környezetszennyezést akarja majd csökkenteni. Egyelőre azonban mindig ül emberi sofőr is a volán mögött, és a helyi hatóságokat is értesítik azelőtt, hogy a jármű körzetükbe érne.

0 Tovább

Esztelen száguldozásról szól az új Cobra 11 játék

A Crash Time játékok legfontosabb jellemzője mindig az volt, hogy tökéletesen hozzák a német akciósorozatok hangulatát. A küldetések előtt a két német zsaru viccelődik egymással, az ő beszélgetésükből tudjuk meg, hogy mi a feladatunk. Az autópályán pedig Samir és Ben tuning BMW-ivel száguldhatunk. Az egyes feladatok után pedig újabb járgányokat kapunk.



A legújabb, A szindikátus alcímet viselő Crash Time sem váltja meg a vidoejátékokat. Nem mesél történetet, mint a Grand Theft Auto vagy a Maffia tenné, nem kényszerít döntések meghozására, nem kell elgondolkodnunk, hogy vajon mit tenne a helyünkben a két német zsaru. Két dolgunk van: nyomni a gázt, és amikor még így sem elég gyors a járgány, akkor befecskendezni a nitrót.

A játék nagy előnye, hogy Kölnt gyönyörűen megcsinálta a fejlesztő. A dómnál elhaladva mindig belfeledkeztünk a bámészkodásba. A forgalomban résztvevő autók is felismerhetőek, Suzuki Swiftek, Volkswagen Transporterek, BMW Touringok járják az utakat. Az autók ugyan nem túl változatosak, de a látványos előzgetéshez elég ennyi is.



Fizikai motorral és törésmodellel is rendelkezik a Crash Time, ahogy azt minden autós játéktól elvárjuk. A játék nagyon megbocsátó a sofőr hibáival szemben, az autók viszont gyönyörűen törnek. Ha például egy kamionnak ütközünk neki, még a szállítmányt is le tudjuk borítani. Ennyi elég is a szórakoztató játékmenethez: fél órás esti száguldozásokra, a munkanapot lezáró kis játékra tökéletes a Cobra 11 alapján készült program.

A játék demója alig 356 megabájtot foglal, elindításához legalább 3,2 gigahertzes Pentium IV-es processzor és 256 megabájt memóriával rendelkező videokártya szükséges.

0 Tovább

Márciusban jön a Death Rally iOS-re

Hölgyeim és Uraim, azt hiszem, ez az év egyik legjelentősebb videojáték-híre: Márciusban jön a Death Rally felújított változata iPodon és iPhone-on. Mint tudjuk, az Apple iOS az érintős kütyüknek köszönhetően az egyik legkedveltebb játékplatform újabban, a Death Rally pedig az egyik legjobb, egyszerűségében is zseniális akotás volt a PC-gaming virágkorában, valamikor a kilencvenes évek derekán, így azután tényleg régóta kiáltott egy korszerű feldolgozásért.

A játékötlet egyszerű, de nagyszerű: körbe-körbe kell menni egy felülnézeti pályán egy sportkocsival, amivel lőni, lökdösni és szurkálni is tudjuk az ellenfeleket, nem beszélve a pálya elaknásításáról. Ez meglehetősen nehézzé teszi a versenyzést, tekintve, hogy egy-egy győzelem vagy vereség pár pixelen, akarom mondani, pár tizedmásodpercen múlik, és a pálya is olyan szűkös, hogy egy-egy rossz mozdulat visszavetheti az egész versenyzői karriert.

A kocsi javítására, a munícióra, az egyre jobb fegyverekre és egyre gyorsabb járművekre való pénz pedig csak akkor jön össze, ha nyerünk, így aztán órákat lehet elmolyolni a játékkal - de a pár perces futamok és az egyszerű upgrade-rendszer miatt bármikor félre lehet tenni és elő lehet venni ismét, nincs miből kizökkenni egy hosszabb szünettel. Már csak ezért is remek platform lehet a szoftverhez az iPhone/iPad platform.

Aki addig sem bír magával, nosztalgiázhat kicsit az 1996-ban kiadott, nagyon hangulatos eredeti változattal PC-n.

0 Tovább

Lopta a GTA hősét a Rockstar?

Dühös rapperrel kell egyeztetnie a Grand Theft Autóról ismert Rockstar Gamesnek. A Cypress Hill korábbi háttérénekese Michael "Shagg" Washington 250 millió dollárt követel a cégtől, mert szerinte róla formálták meg a San Andreas főhősét, a CJ nevű bandatagot.

A vád nem teljesen légből kapott, Shagget valóban behívta a Rockstar egy kétórás interjúra a játék készítése alatt. A rapper az utcai életről, kultúráról és arról beszélt a játékstúdió embereinek, hogy szegény bandatagként biciklivel járták az utcákat. A cég egy visszahívást ígért Shaggnek, amennyiben használnak bármit a történetéből, de erre sosem került sor. A San Andreas főhősének mintája végül egy másik rapper, Young Maylay lett.

0 Tovább

Letöltendő

blogavatar

Ha találsz egy jó appot, játékot vagy szoftvert, oszd meg velünk is a techbazis@origo.hu címen!

Utolsó kommentek