Amerikában pár hónapja vált hivatalosan elérhetővé a piacon elsőként megjelenő OnLive szolgáltatása, melynek köszönhetően régi, gyenge hardverrel szerelt számítógépeken is futtathatóvá válnak akár a legújabb, brutális gépigényű játékok. A programok ebben az esetben központi szervereken futnak, az OnLive az adatközpontokban futó játékok képét közvetíti a felhasználók számítógépére. A Gaikai hasonló szolgáltatást nyújt majd, azzal a különbséggel, hogy a technológiát bárki licenszelheti. A nagyobb játékkiadók például közvetlenül  terjeszthetik majd játékaikat az új csatornán csatornát kihasználva, de úgy is dönthetnek, hogy csak a demóikat teszik kipróbálhatóvá. A módszer előnye, hogy egy Crysis 2 szintű játékkal is lehet majd játszani a leggyengébb hardveren, mindenféle letöltögetés, telepítés nélkül.



A szolgáltatás igénybevételéhez csupán a Flash vagy Java legfrissebb verziójával megtámogatott böngészőre, illetve szélessávú internetkapcsolatra van szükség. A számítógép típusa, a felhasznált operációs rendszer teljesen mindegy. Sőt, a közeljövőben megjelenő új kliens segítségével már mobiltelefonokon is futtathatjuk majd bármelyik kedvenc játékunkat.

A felhő-alapú technológiák bejelentésekor sokan, köztük a videótömörítési eljárásokban jártas szakemberek is kétkedésüket fejezték ki, és míg a fejlesztők a játékterjesztés jövőjeként aposztrofálták az új technológiákat, a kétkedők szimpla szemfényvesztésről beszéltek. Most azonban már mindenki megbizonyosodhat arról, hogy a technológia valóban működik, a Gaikai a világ minden pontjáról elérhetővé tette a tesztverziókat, így a hazai játékosok is kipróbálhatják, hogyan is működik mindez a valóságban. Minden különösebb regisztráció, várakozás, és egyéb nélkül kipróbálható például az elmúlt időszak jó néhány sikerjátéka, köztük például a Mass Effect 2, a Dead Space 2, a Spore, vagy éppen a The Sims 3, ami közvetlenül a játék hivatalos honlapjáról érhető el. A linkekre kattintva a rendszer ellenőrzi az internetkapcsolatot, ezután egyetlen kattintással indíthatóak a játékok.



A Gaikai, illetve a technológiájukat felhasználó cégek nem létesítettek még adatközpontokat a közvetlen szomszédságunkban, ezért a kép nem mindig tökéletes, és az irányításban és érződik néha a késleltetés. Ettől függetlenül a bemutató bizonyítja, hogy van létjogosultsága a hasonló megoldásoknak.